Magneetmassage

Historie
Magneetmassage word door de eeuwen heen al toegepast en beschreven in het oude Egypte. Ook wordt het heden ten dage toegepast in het o.a. het Westen, Amerika en Japan vanwege zijn positieve werking op het menselijk lichaam.

Therapie
Tijdens de magneet therapie wordt gebruik gemaakt van de  + en – kant,  ook wel de noord- en de zuidpool van een magneet.

Onze lichaamscellen bevatten ook positief en negatief geladen deeltjes. De  magneetmassage ‘ordent’ deze geladen deeltjes en dit bevordert het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Voorbeeld: De ijzerhoudende rode bloedlichaampjes in het lichaam hebben de neiging zich te clusteren in de bloedbaan, ze bewegen zich in groepjes. De magneet heeft invloed op het ijzer in het bloed en trekt als het ware deze geclusterde cellen uit elkaar. De rode bloedcellen kunnen dan, zeker in de kleinere bloedvaten van bijvoorbeeld handen- en voeten, beter hun werk doen.

Magneetmassage
Je hebt de keuze uit een massage op de blote huid met gebruik van olie of magneetmassage over de kleding heen.

Ook bij zeer pijnlijke klachten is, door middel van lichte aanraking met de magneten, een goede ontspanning te verkrijgen. De behandeling is nagenoeg pijnloos.

Tijdens de massage ervaar je een diepe ontspanning. Sommige mensen ervaren warmte, loomheid of lichte tintelingen. Ook kan het zijn dat je niets ervaart maar dat de klachten na enkele dagen afnemen of dat je je energieker voelt.

(Een wat steviger massage is ook mogelijk als je daar de voorkeur aan geeft)

Indicaties:

• Spierpijnen

• Reumatische pijnen

• Pijnlijke speraanhechtingen

• Spanningsklachten

• Doorbloedingsstoornis

• Kneuzingen

Contra indicaties (wanneer mag u niet gemasseerd worden met magneten):

• Als je een pacemaker of andere medische apparatuur draag die werkt op batterijen

• Vrouwen in de eerste 3 maanden van de zwangerschap wordt magneetmassage afgeraden

Heb je langdurige- of onverklaarbare klachten, raadpleeg dan eerst je (huis)arts. Tijdens de intake bij het eerste consult zal de therapeute  de (lichamelijke) klachten met je doornemen.

Afvalstoffen
Tijdens de massage komen afvalstoffen vrij. Om deze af te voeren is het belangrijk na de massage water te drinken.

Reacties op de massage
Net als bij alternatieve therapieën als homeopathie en acupunctuur kan er in het begin, na de magneetmassage, een verergering van de klachten optreden. Dit is een goed teken. Het betekent dat de therapie aanslaat. Maar ook zonder deze verergering van klachten heeft de magneetmassage effect.

Heb je een vraag? Wil je weten of je bij Fysio Vrij aan het juiste adres bent met jouw probleem of klacht?

Neem gerust contact op of maak direct een afspraak